zaterdag 28 november 2015

POLITIEK VANDAAG / CITATEN / VRIJDAG dus MARK RUTTE;

Citaten van het geraaskal van Mark Rutte op Vrijdag 27 november 2015:

Rutte over de vluchtelingen die over zee naar Europa komen: "Het krijgt een veerdienstkarakter"... En dan ook nog: "Europa wacht hetzelfde einde als het Romeinse Rijk, als we de vluchtelingenstroom niet indammen"


Je zou natuurlijk net zo goed kunnen zeggen: "Europa gaat een nieuwe Gouden Eeuw in als we al die vluchtelingen binnenlaten, direct aan het werk zetten en zo goed mogelijk integreren..."

Waarom?

Omdat we dan doen wat Nederland in zijn Gouden Tijden dat deed, en de USA eigenlijk nooit iets anders gedaan heeft..!

Ik heb dan wel geen geschiedenis gestudeerd zoals 'Markje Windvaan' en 'Hol Vat Rutte', maar ik heb nou nog nooit het gevoel gehad - als ik Rutte ergens hoorde praten - "He, dat is een nieuwe, inspirerende gedachte; zo had ik het nog nooit bekeken..!"

Terwijl ik dat soort reacties best regelmatig heb als ik luister/kijk/lees wanneer Geerd Mak met iets komt, of het programma 'Andere Tijden' bekijk, of naar de Nationale Brombeer Maarten van Rossum, enz, enz...

Cartoon: politiekeprenten.blogspot.nl/2015/10/het-vluchtelingen-werk-refugees-business

Ik ben pas naar het 'Museum van de Grote Oorlog (WO-I) in Ieper geweest. Toen kreeg Nederland - nota bene onder leider van Rutte's Grote Voorbeeld; Cort van der Linden - in korte tijd meer dan een miljoen vluchtelingen te verwerken. vd Linden wilde niet eens financiële hulp voor die opvang. Dit terwijl de ratio Nederlanders:Vluchtelingen dus 1:7 of 1:8 was. Stortte Nederland toen in? In Libanon - een land dat ook nog eens elke paar jaar door Israël aan flinters wordt gebombardeerd - is de verhouding nu 3:1, in Jordanië is het niet veel beter, Turkije heeft er al miljoenen opgenomen! Maar volgens VVD en CDA en PVV - waar kennen we die partijen ook al weer van? - "Ligt de oplossing in opvang in de regio...om je dood te schamen...

Wilders heeft succes met het zaaien van Angst on de de kiezers.

Dus wat doet Rutte? Het verder voeden van die Angst, zij het dan op zijn gladde, zogenaamd 'nette', 'staatsman nieuwe stijl in Nederland'-manier; walgelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten