vrijdag 3 november 2017

BASKETBALL-HISTORIE NEDERLAND / DELFT (PUNCH) / AMSTERDAM FIAT STARS: Toon, Lace, Jan, Charis, Ton en Pieter(e.v.a.) - Basketball van voor mijn tijd... REPOST (VAN 2012)

...of eigenlijk; van toen ik net begon te ballen (rond 1973) maar nog te jong/groen was om het basketball buiten mijn eigen regio (Dordrecht-Rotterdam Zuid) zelf live the volgen. Dus de mensen in dit filmpje heb ik of later leren kennen, of ken ik ook alleen maar uit de krant (het was wel een tijd waarin alle kranten veel aan basketball deden, kom daar vandaag de dag nog eens om!).

In het filmpje zijn o.a. te zien: Ed 'Lace' Strong, Toon van Helfteren, Charis Sideris, Jan Sikking, Pieter van Tuyl van Serooskerken (allen van Raak Punch Delft), Ton Boot (Fiat Stars), e.v.a. Met dank aan Arie in 't Veld die het filmpje op vimeo heeft gezet.

VTS 01 1b from Arie in t Veld on Vimeo.

2 opmerkingen:

  1. geweldig jaren lang iedere thuis wedstrid van punch in sporthal buitenhof geweest Aad stap

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Punch. Later Rucanor Tristar.
    Spelers als Rick Lewis, Billy Taylor, lace, toon van Helfteren, Paul van Solm enz . Supertijden gehad in sporthal de buitenhof

    BeantwoordenVerwijderen