zaterdag 24 juni 2017

'VANAARTJE' / PARKEREN & BOETES: Wat Ik deze week Leerde in een Parkeergarage

Een 'VanAartje' is een korte real-life belevenis van uw Blogger Aart Dekker, waar u wellicht ooit zelf ook iets aan hebt. Heeft uw ook zo'n ervaring die u wilt delen met mijn andere lezers? Stuur uw verhaaltje aan mij op of zet het onder deze post in een reactie! 




Zaterdag 24 juni 2017

Ik krijg een vraag van de ING-bank of ik even een enquête wil invullen over een hulpvraag die ik aan een ING-Call-center-medewerker had gesteld.

Even nadenken: "Heb ik iemand van ING aan de lijn gehad deze week?"

Het moet van diep komen...maar oh ja; ik herinner het me weer en type het volgende:

Op de vraag: Hoe kan onze medewerker u voortaan beter helpen?

"Precies hetzelfde te doen!"

Wat kan ING verder nog doen?

"ING: de digitale systemen minder ingewikkeld toegankelijk maken; er zijn nu teveel wachtwoorden (die te vaak moeten veranderen!), en andere codes. Ik kwam er zonder medewerker niet doorheen, en dat had me 25,- Euro kunnen kosten. Uw medewerker, en uiteindelijk de welwillendheid van de mensen ter plaatse bespaarde mij meer dan een procent van mijn maandelijkse inkomen aan onterechte 'boete'!

Wat was de situatie:

-ik had geparkeerd in een parkeergarage
-had eerst mijn boodschappen in de auto gelegd
-teruggelopen naar de betaalautomaat
-betaald
-kaartje in de auto op mijn been gelegd
-navigator en telefoon aangesloten
-wilde wegrijden, kaartje weg. Kon eigenlijk niet, want ik was de auto niet meer uit geweest, waarschijnlijk op een onwaarschijnlijke manier ergens tussen gevallen
-ook na lang zoeken; niet te vinden

-naar parkeerwachten in garage gelopen situatie uitgelegd.
-"Meneer dat is 25 Euro..."
-"Ja, maar ik heb net betaald, jullie hebben me zien lopen"
-Eentje hielp er mee zoeken...niets...
-Toen dacht ik: ik log in op mijn ING-App, en zoek de betaling op
-Liep vast in een wirwar van toegangs- en activatiecodes
-Toen zat er niets anders op dan ING te bellen...

-uw medewerker zocht direct de betaling op,

-ik heb de telefoon aan de parkeerwacht gegeven, uw medewerker bevestigde mijn betaling

-en met een"Volgende keer kost het u echt 25 Euro meneer!" verliet ik 30 minuten na het betaalde parkeergarage; 25 Euro minder arm dankzij uw medewerker!

Tot zover mijn reactie op de enquête.

Ik tik op om hem te verzenden...

Een foutboodschap...een FOUTBOODSCHAP!?!? Ja hoor "U heeft geen toegang tot deze enquête!"

Nog een keer. Tekst wat korter gemaakt. Nog een keer...wat? "&@?! $ Grrrrrrr, heb ik dit voor niets zitten tikken?!?!?!?"

Nog een tip voor ING: "Zorg ervoor dat klanten niet vastlopen in jullie systemen!"

Voor niets ingetikt?

Nee hoor; ik heb een Blog..!


Moraal van het verhaal:
-geef niet te snel toe dat je een boete moet betalen!
-wees creatief en vraag om hulp
-vraag altijd de kwitantie op uit de automaat en berg deze direct op in portefeuille of portemonnee of...

AART DEKKER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten