maandag 14 augustus 2017

BASKETBALL VROUWEN NEDERLAND VBL / COLLEGE USA / INTERVIEW AD-SPORT / ERVARING NCAA ORANGE ANGELS 5X5/3X3: 'Myrthe den Heeten (Hoofddorp) Brengt Amerikaanse Ervaring mee naar Binnenland Barendrecht'

Myrthe den Heeten
van Hoofddorp, via NCAA,
Oranje 3x3/5x5,
naar Binnenland
Onderstaande bericht is overgenomen van AD-Sport.nl, originele bericht via Topics.nl    ---  Hier  ---
















Myrthe den Heeten brengt ervaring mee uit Amerika





Myrthe den Heeten: ,,Binnenland is een prachtige club om voor te spelen." ©Privéfoto
Voor een 19-jarige heeft basketbalster Myrthe den Heeten al een aardig rijtje clubs gehad. De Hoofddorpse aanwinst van Binnenland komt over van Wright State University uit het Amerikaanse Dayton, Ohio, en kwam eerder uit voor BV Hoofddorp, CTO Amsterdam en Yellow Blizzards. De jeugdinternational, die in 2015 op het WK en EK 3x3 U18 speelde, is na een jaar terug in Nederland en combineert nu haar studie bouwkunde in Delft met het spelen in Barendrecht.
Hoe was het om in Amerika te basketballen?
Myrthe den Heeten: ,,Basketbal is daar echt een grote sport en heel populair. De sport wordt daar ook heel goed aangepakt en er komen veel bezoekers kijken. Er worden goede wedstrijden gespeeld met heel snel basketbal. Het was een prachtige kans, alle atleten krijgen daar goede begeleiding. Het was een heel mooi jaar, een heel mooie ervaring. Ik heb er heel veel van geleerd. Door het wonen in Amerika ben ik zelfstandiger geworden. Of het was wat ik ervan verwachtte? Ik woon al vanaf mijn vijftiende in Amsterdam, had dus verwacht dat ik er minder moeite mee zou hebben dat ik ver van huis was. Maar uiteindelijk mis je af en toe wel dat je niet naar huis, je ouders of vriendinnen kan. Qua basketbal was het geweldig. Op de school waar ik zat was ook alles goed geregeld. Het was eigenlijk mooier dan ik had verwacht."
Wat voor type speelster ben je?
,,Ik moet het vooral hebben van hard werken, maak veel tempo, en ben beter gaan schieten."
Ben je nu van plan om bij Binnenland wél langer bij een club te blijven?
,,Ja, tuurlijk, dat ben je altijd van plan. Het is ook geen studie waarbij je na een jaar weer weggaat. Als ik het kan blijven combineren met mijn studie, dan is Binnenland natuurlijk een prachtige club om voor te spelen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten