dinsdag 24 oktober 2017

KABINET 'FLUTTE' RUTTE-III / CITAAT / EX-COLUMNIST: Grapperhaus over Zijlstra, Vluchtelingen en Holleeder


CITAAT(NRC, 22 oktober 2017):
"In een van zijn traditionele eindejaarsbrieven aan zijn vriendenkring, eind 2015, omschreef Grapperhaus zijn toekomstige collega in het kabinet Halbe Zijlstra (Buitenlandse Zaken) als voorbeeld van een politicus die „grossiert in domme, goedkope, op de onderbuik van Nederland gerichte proefballonnetjes”. Zijlstra had dat jaar uitgeprocedeerde asielzoekers vergeleken met topcrimineel Willem Holleeder."

Het bovenstaande plaatje -van een site die ik niet aan meer lezers wil helpen- is precies een van de redenen waarom ik wat betreft de nieuwe minister van Justitie -Ferdinand Grapperhaus, CDA- nog wel even de kat uit de boom wil kijken...

Het bovenstaande Citaat is een tweede reden; hij slaat wat betreft 'Halbe Zoolstra' -nieuwe minister van Buitenlandse Zaken, VVD & Verklaard Voorstander van het sluiten van Deals met Dictators- in ieder geval de spijker op de kop, dus enige mensenkennis kan hem ook niet worden ontzegd.

Aan de andere kant kan ik bij mijn eerste indruk enige beginnende jeuk niet onderdrukken; ik hoop maar dat die niet ondragelijk wordt...
***
Het Citaat komt uit een NRC-artikel over deze nieuwe minister van Justitie, met Tweets en al, je leest het   ---  Hier  ---

NRC kwam ook nog met een wat zakelijker artikel:   ---  Hier  ---

Grappenmaker Youp schreef afgelopen zaterdag al zijn zaterdagse Column over hem:   --  Hier  ---

Geen opmerkingen:

Een reactie posten