vrijdag 26 januari 2018

MUZIEK / ZOMERHIT 2008: Gabriella Cilmi - Sweet About Me


Gabriella Cilmi - Sweet About Me

33.540.156 weergaven(Youtube)

GabriellaCilmiVEVO
Music video by Gabriella Cilmi performing Sweet About Me. (C) 2007 Universal Island Records Ltd. A Universal Music Company.
Ambruzzo, Zomer 2008. Ik heb de MU20B in Roemenië al achter me, en ben naar Italie gevlogen voor de MU16A. De Olympische Spelen staan op het punt van beginnen, ik ben ingecheckt in leuk hotel hoog boven de stad Pescara, en ik heb nog een dag of twee voor het toernooi begint, en die gebruik ik voor een verkenning, want de speelplaatsen liggen nogal ver van elkaar. Het is hoogzomer en de avonden zijn zeer zwoel. Kortom; alhoewel onze vakantie pas begint na het MU16-toernooi, en die tien dagen best nog pittig gaan worden, heb ik toch al eventjes bij wijze van voorproefje een vakantiegevoel.

Thuis in Nederland had ik Gabriella Cilmi, met haar Zomer-hit 'Sweet About Me', al ontdekt, maar op de autoradio met Italiaanse zenders komt ze zeker eens per twee uur een keertje voorbij... Als ik het nummer nu eens tegenkom, of het opzoek en dan een paar keer achter elkaar afluister, komt het gevoel van toen direct terug... Nu op Youtube drie-en-dertig miljoen keer beluisterd, op Spotify twaalf-en-een-half miljoen keer, hoogste positie in de Album Top-100: 9, en 41 weken in diezelfde Top-100, 2e in de Top-40, drie keer in de Top-2000 -plaatsen 1098(2009), 1313(2010) en 1756(2011)-; geen gekke cijfers voor een -toen nog heel- jonge zangeres. Spotify en Wikipedia leren ook dat het daar -in ieder geval wat betreft Nederland- wat betreft Hits vooralsnog bij is gebleven...
Ik mag het nummer nog steeds graag horen, op een of andere manier spreekt Muziek van 'Down Under' mij vaak aan...levensgevoel? Ooit 'The Land Down Under', van Man At Work -een van mijn All-time Favorieten-, in 2017 Anne Marie met 'Chiau, Adios'...misschien zie ik wel iets van een patroon...er zou zomaar ook een liedjesschrijver en/of producer achter kunnen zitten die een snaar bij mij raakt..?

AART DEKKER



Gepubliceerd op 26 jun. 2009
Music video by Gabriella Cilmi performing Sweet About Me. (C) 2007 Universal Island Records Ltd. A Universal Music Company.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten