zaterdag 13 juli 2019

EVEN NADENKEN OVER CULTUUR- & GENERATIE-KLOVEN / CITATEN INTERVIEW HELDEN MAG MEMPHIS DEPAY: 'Ik ben wel een apart figuur'

'TOEN IK NOG BIJ PSV SPEELDE, ZAT M'N HALFBROER IN DE ZWAARBEWAAKTE GEVANGENIS IN VUGHT. DAT IS DE LAATSTE KEER DAT IK HEM HEB GEZIEN'

Memphis Depay


&


'Ja, het is een hoed. Wat doet een man met een hoed? Ik zet 'm op. Het is gewoon een hoed. Ik vind dat mooi... Wat de buitenwereld daarvan vindt, raakt me niet echt.'
MEMPHIS DEPAY OP 10 NOVEMBER 2015 TEGEN DE NOS

“Opmerkingen over mijn uiterlijk of stijl hebben me nooit geraakt.
Maar het raakte me wel dat ik op de voorpagina van de krant stond als schuldige van het falen van het Nederlandselftal. Omdat ik met andere dingen bezig was, zoals het dragen van een hoed, hadden we het EK van 2016 niet gehaald? Dat is bullshit, op het veld werkten we keihard. Toch was ik de boosdoener. Nog geen twee jaar daarvoor prezen de media me de hemel in tijdens het WK in Brazilië . Ik had het daar ook goed gedaan, maar het hele team deed het goed. Nu had datzelfde team gefaald. Als media schrijven dat ik slecht speel kan ik daar prima tegen. Kritiek is nooit leuk om te horen, maar ik eis ook veel van mezelf. Maar het is heel makkelijk om je te focussen op iemand die zich op een andere manier kleedt. Vergeet niet dat we ook grote spelers hadden zoals van Persie, Robben en Sneijder. Het hele team draaide niet.


&


“Misschien een generatiekloofje, maar dit is toch gewoon verschrikkelijk”.

EX-INTERNATIONAL RAFAEL VAN DER VAART OP 25 NOVEMBER 2018 IN STUDIO VOETBAL BIJ DE NOS


“Rafël reageerde op mijn Istagram-video waarin ik een rap vierde vijf miljoen volgers had en een sigaar opstak. Hij mag dat verschrikkelijk vinden”

Hoe bewust ben jij je van je imago? Je weet dat je reacties ontlokt als je als profvoetballers een video opneemt met een sigaar in je hand.
“Als je op Google zoekt naar foto's van vroeger, zie je dat spelers zelfs in de dug-out rookten. Ik ben helemaal geen roker. Maar ik stak een sigaar op om iets te vieren. Dat zie je spelers ook doen bij een huldiging als ze kampioen zijn geworden. Het was leuk bedoeld. Maar ook als excuus om mijn talent te laten zien; ik wil laten zien dat ik ook goed ben in het maken van muziek. De video is 3,5 miljoen keer bekeken en onder dereacties staan berichten van Marcello van Real Madrid, Patrice Evra en Neymar liketen het. Dat zegt genoeg toch?

Ik ben een jongen die andere dingen leuk vind dan Rafael van der Vaart. Het is inderdaad een generatiekloof. Ik zou zeggen: kijk er niet naar, erger je niet. Maar ga niet zeggen dat ik geen voorbeeld ben als ik zo'n video on-line zet.

Het complete artikel van HELDEN Magazine kan je vinden via   ---  Hier  --



Geen opmerkingen:

Een reactie posten