dinsdag 23 juli 2019

NRC OPNINIE COLUMNIST YOUP VAN 'T HEK: 'Zuidasgluiperds' / MARKJE 'FLUTTE' RUTTE / ZAKKENVULLER COMMISSI

Cartoon van:

CITATEN(NRC 20 juli 2019, Column Youp):

"....
nog recht heeft op 6,5 ton wachtgeld. Deze regeling stamt nog uit 2001. De minister kan dit niet terugdraaien. De riante regeling heeft inmiddels op de werkvloer geleid tot veel onrust. Dat laatste vind ik gek. Heel gek zelfs.

Toen ik dit deze week op een Frans strandje allemaal las moest ik drie keer de zee in om af te koelen van het lachen. Zo fantastisch hoe dit soort Zuidasgluiperds het allemaal voor elkaar ritselt en regelt. Nu snap ik ook dat dit controlerende Commissariaat het onlangs geen enkel probleem vond dat ons nationale knuffelboerinnetje Yvonne Jaspers zich helemaal scheel schnabbelde bij een veevoederfabrikant. Misschien heeft accountant Bruné haar nog wat fiscale tips gegeven. Hoe ze er netto veel meer uit kan slepen. Iets met de onvermijdelijke Maagdeneilanden? 

Hoe het komt dat dit soort tuig zo’n zogenaamd integer instituut zo lang kan besturen? Geen idee. Een slapende minister in onze corrupte bananenmonarchie?...."

&


"...Ik weet in welk pietepeuterig koninkrijkje ik woon en werk. 

Dat zag ik vooral toen onze Mark deze week bij Trump op bezoek was. Donald trok zich niks van hem aan. Hij ging gewoon door met zijn werk en beantwoordde vrolijk vragen van journalisten, die ook geen last van Mark hadden. Onze premier stond er een uurtje gezellig voor spek en bonen bij. 

Zal onze premier trouwens tegen Donald hebben durven vertellen dat er in ons land een onderzoek komt naar de agenten die de moordenaar van Anne Faber bij zijn arrestatie ‘au aan zijn schoudertje’ hebben gedaan? En dat die dienders daarvoor serieus straf kunnen krijgen? Ik denk het niet. Anders had Donald hem er persoonlijk vierkant uitgetrapt. Live! Voor alle camera’s."

Cartoon van 'Kamagurka' op NRC.nl, meer 'K' op NRC   ---  Hier ---

Geen opmerkingen:

Een reactie posten