dinsdag 19 januari 2016

NIEUWS / NBA INTERNATIONAAL BASKETBALL RIO 2016 / SPORZA / GEEN CAMMENTAAR: Geen Kobe in Rio!

Origineel bericht van Sporza.be --- Hier ---

Kobe Bryant bergt olympische droom op: "Het is aan de jongeren"

ZO 17/01/2016 - 12:28Kobe Bryant, die na 20 jaar bij de LA Lakers straks stopt, zal dat in een Lakers-shirt doen. En niet in een nationaal shirt. Hij dacht er vorige maand nog aan om de Verenigde Staten mee te gaan naar de Olympische Spelen in Rio, maar veegde dat idee nu van de baan.
De 37-jarige Bryant won al olympisch goud in 2008 en 2012. Vorige maand gaf hij op de radio nog mee dat hij erg blij zou zijn om nog eens mee te doen aan de Spelen, maar die woorden slikte hij gisteren in.
Als ze willen dat ik naar Rio kom en de jongens toespreek, zal ik dat doen. Maar daar stopt het.
"Het is aan de jonge jongens om te spelen en te presteren", vertelde hij voor de uitmatch tegen de Utah Jazz.
"Ik kijk en supporter wel vanop afstand. Als ze willen dat ik ter plaatse ben en de jongens toespreek, zal ik dat doen.  Maar daar stopt het."
Op 13 april spelen de LA Lakers thuis tegen Utah Jazz hun laatste wedstrijd van het reguliere seizoen. Dat wordt dan ook het afscheid van Bryant. "Het zal niet leuk zijn om de bühne te verlaten, maar het smaakt zoet dat ik in mijn laatste match een Lakers-shirt zal dragen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten