woensdag 23 maart 2016

DBL / NBB BEKER / LEON KERSTEN ANALYSE: Leon Kersten zet Toegangskaarten-prijzen op een rijtje


MIJN HOOGTEPUNT WEEK 21 DBL: WAT KOST EEN KAARTJE?

Ik kreeg in de hal een vraag van een trouwe fan van Landstede. Of ik wist wat een kaartje kost voor de bekerfinale? Pfff geen idee eigenlijk.
Om samen met zijn vrouw te gaan kijken, want zijn club speelt niet, is hij op z’n minst 30 euro kwijt. Vond hij toch een beetje veel.
In eerste aanleg vind ik dat ook. Ik bedoel Zorg en Zekerheid Leiden tegen SPM Shoeters is een mooi affiche, in een aardige hal, maar toch.
Nou ben ik zelf heel praktisch ingesteld. Het is pas te veel geld als je het er niet voor over hebt, of als het achteraf een draak van een wedstrijd bleek te zijn en dat verwacht ik niet van deze finale. Tegelijkertijd begrijp ik dat 15 euro voor een kaartje (online in de voorverkoop, 17,50 aan de kassa) best veel geld is.
Wat mij betreft trekt iedereen zijn of haar eigen conclusie over deze prijs voor een kaartje voor de bekerfinale. Overigens delen de finalisten wel in de recette.
NORMAAL GESPROKEN
Het bracht mij op het idee om de ticketprijzen van alle eredivisieclubs voor het reguliere seizoen op een rijtje te zetten. Hierbij heb ik gekeken naar de goedkoopste prijzen in de online verkoop. Bij de meeste ploeg komt er aan de kassa ongeveer twee euro bovenop.
De prijzen variëren nogal en er is geen eenduidige lijn voor wat betreft wanneer iemand tot de jeugd behoort of volwassen is. Dat valt toch gezamenlijk af te spreken, lijkt me.
Kijk en concludeer verder zelf maar.

Prijs onlineJeugdVolwasseneSeizoenskaart (goedkoopste)


......


Lees het hele artikel op Leon Kersten's Weblog --- Hier ---


Ik denk eigenlijk..: Best Goedkoop!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten