zaterdag 16 juli 2016

INTERNATIONAAL JEUGD BASKETBALL / MU20B/ FIBA-EUROPE EK 2016 / IJSLAND / RUSLAND: IJsland; Spelen als Duivels


Een van mijn favoriete Basketball-landen is IJsland.
Waarom?
Omdat ik het land en de mensen ken; het land is prachtig en de mensen? Wel...bijzonder!
Ik denk dat veel mensen dit afgelopen weken (ook) een beetje zijn gaan zien; toen het Nationale Voetbalteam van IJsland velen verbaasde met hun unieke prestaties en hun bijzondere beleving van het spelletje op het Europese Kampioenschap in Frankrijk.

Die gebeurtenis was niet uniek; bij het Basketball deed het Nationale Team het hun voor; Groot Brittannië in eigen huis uitschakelen en vervolgens op EuroBasket 2015 in een absolute 'Poule des Doods' maar af en toe even weggespeeld worden door Duitsland, Spanje, Turkije en Servië...

IJslanders hebben lef, zijn 'tough' en zullen het nooit, Nooit, maar dan ook echt helemaal NOOIT opgeven. Ik kan vele voorbeelden geven van wedstrijden waar ik dat heb gezien; liever sterven in een gevecht, dan opgeven en dikker verliezen dan het best haalbare resultaat!

Goed, aan deze feiten kan er een worden toegevoegd: de MU20 van IJsland, versloeg laat op de avond Rusland – het Rusland dat, om te beginnen natuurlijk nooit zou mogen degraderen naar de B-Divisie...

Het werd 71-65,

en zo werd ook onze late avond weer enerverend, en genoten we van een 'Upset', want dat was het natuurlijk wel...

Eens kijken hoever deze IJslanders het schoppen...

AART DEKKER

Alle groepen op de Fiba-Europe MU20B met alle wedstrijden, foto's, etc, etc vind je   ---  Hier  ---

Geen opmerkingen:

Een reactie posten