donderdag 11 februari 2016

AART DEKKER de vraag 'Hoe gaat het' Afschaffen...Ik ben Voor!

Het wordt natuurlijk ook mij vele malen gevraagd - de beleefdheidsvraag 'Hoe gaat het?'-, ik kan er natuurlijk wel tegen, maar het is een vraag die voor een chronisch zieke niet zo gemakkelijk te beantwoorden is... Je kunt natuurlijk - al even beleefd - zeggen 'Goed hoor, dank je...", maar dat is geen oprecht antwoord - heb ik ook moeite mee... -. of je geeft een antwoord wat de lading wel dekt, maar daar zitten de meeste mensen niet op te wachten - bovendien kan een inhoudelijk antwoord niet in weinig woorden...

Dus onderstaande cartoon van Renske de Greef is mij uit het hart gegrepen...'Afschaffen die gewoonte!'

We moeten de vraag 'hoe gaat het' afschaffen 




Als je op de afbeelding klikt krijg je een grotere versie:


Originele artikel van NRC.nl --- Hier ---

Geen opmerkingen:

Een reactie posten