vrijdag 2 september 2016

TRIEST NIEUWS / LEZEN / LITERATUUR / NRC JOUNALIST SCHRIJVER / ALS / MEMORIAM-LEZERSBRIEF: Schijver en Journalist Pieter Steinz Overleden aan ALS

DWDD-aflevering Pieter Steinz --- Hier ---

Ik moet de boeken die ik van hem kocht nog (echt) gaan lezen. Maar zijn serie Columns die hij schreef over het verloop van zijn dodelijke ziekte ALS in relatie tot de Meesterwerken van de Literatuur die hij tijdens zijn ziekte herlas, maakte grote indruk op mij. Net als zijn optredens bij DWDD...

Oblomov, in relatie tot de ALS-Columns van Pieter_Steinz

Teruglezen

Teruglezen: de favoriete ‘Lezen met ALS’-columns van de familie Steinz



In NRC verscheen onderstaande brief van een lezer over het trieste nieuws:

"Pieter Steinz

Beslissende invloed

Twee mensen hebben beslissende invloed gehad op mijn literatuursmaak. De eerste is mijn onvolprezen leraar Nederlands op het Charloise Lyceum (R’dam, 1958-1963), de heer Dupuis. Tweede is uw onvolprezen medewerker Pieter Steinz. Zijn enthousiasmerende, stimulerende, van relativerende diepgang getuigende manier van schrijven over literatuur heeft mij diepgaand beïnvloed. Ik ben hem grote dank verschuldigd. De wereld kan hard zijn."


De  site van Pieter Steinz vind je   ---  Hier  ---

Het Memoriam van NRC ter gelegenheid van het overlijden van de man die 22 jaar voor die krant schreef:   ---  Hier  ---

Geen opmerkingen:

Een reactie posten