maandag 3 juli 2017

SHARTIE ; EEN KORTE COLUMN VAN AART DEKKER / NIEUWS DBL: LANDSTEDE ZWOLLE CONTRACTEERT RALF DE PAGTER

Ik gun zowat iedereen het beste, maar onder de actieve Nederlandse Spelers zijn er een aantal waar ik dan net dat beetje meer affiniteit mee heb dan met de gemiddelde speler; Sergio de Randamie, Nick Oudendag, over hen schreef ik dat al vaker, Greg 'O' is er ook zo eentje, en Hicham Kherazzi; ach, ik probeer hier en nu niet volledig te zijn, maar Ralf de Pagter hoort zeker ook bij dat rijtje!

Ik kan me nog herinneren dat Ruud Frese hem -als nog heel jonge spelers- direct op een meerjarencontract binnenhaalde bij ABC Amsterdam; je allereerste reactie had dan zomaar kunnen zijn 'Wat moeten ze daar nou mee?' Maar omdat het Ruud Frese betrof had ik altijd wat meer geduld alvorens zoiets zelfs maar te denken...en terecht, dat bleek bijvoorbeeld toen Ralf een starter was bij het meest succesvolle Oranje MU20-team ooit -juist: dat team dat dus ongeslagen Kampioen werd in de B-Divisie in 2009!- en bij heel veel andere gelegenheden bij Oranje, en zowel Amsterdam als Den Bosch.

Zou het toeval zijn dat van het rijtje hierboven dat ik met naam en toenaam noemde, er slechts een is die (nog) niet bij Landstede Zwolle speelde?

Ik denk van niet...

Overigens -ook al speelde hij nauwelijks in de DBL- hoort Kevin Bleeker -ook zojuist aangetrokken door New Heroes Den Bosch- wat mij betreft ook bij bovengenoemde club...

AART DEKKER

Het onderstaande bericht is overgenomen van 'LandstedeBasketbal.nl':


Landstede contracteert Ralf de Pagter
Gepubliceerd op zaterdag 1 juli 2017 om 18:43
Landstede Basketbal heeft zich versterkt met Ralf de Pagter. De 27-jarige power forward komt over van New Heroes Den Bosch. “Landstede Basketbal is een topclub in Nederland en speelt nu al meerdere jaren mee om het landskampioenschap. Ik kijk er naar uit om bij deze ambitieuze club aan de slag te gaan”, aldus De Pagter.
De 2.00 meter lange De Pagter ziet zijn overstap naar Zwolle als een mooie nieuwe uitdaging. “De rol die ik bij Landstede ga invullen zal anders zijn dan mijn rol in Den Bosch. In Zwolle krijg ik meer verantwoordelijkheid en ik denk ook dat het spel van Landstede Basketbal goed bij mijn kwaliteiten past”, stelt de IJmuidenaar, die via Amsterdam en Rotterdam in 2012 in Den Bosch neerstreek. Met Den Bosch werd Ralf de Pagter in 2015 landkampioen. Daarnaast won hij met diezelfde club twee keer de beker en twee keer de supercup. Bij Landstede Basketbal wordt de voormalig international herenigd met Mike Schilder. “Ik heb vier jaar samengespeeld met Mike en hij is een goede vriend van mij. Hij heeft mij goede dingen over de club verteld en ik kijk er naar uit om met de prima coaches in Zwolle te werken.”
Landstede Basketbal-manager Adriaan van Bergen is blij met de komst van Ralf van Pagter. “Met Ralf halen wij een ervaren speler binnen, die weet wat winnen is. Hij is een lastige speler om tegen te spelen: verdedigend sterk, actief en ‘tough’. Aanvallend heeft hij een mooi ‘hook shot’ en Ralf kan zijn tegenstander met zijn ‘outside game’ uit de comfortzone halen. Ik ben blij dat hij nu voor ons gaat spelen”, aldus Adriaan van Bergen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten