maandag 16 januari 2012

Nederlandse Basketball Toppers; coach Sander vd Holst

Als coach is Sander vd Holst nog niet zolang bezig, bovendien doet hij dat vooral buiten de schijnwerpers; namelijk bij de jeugd van zijn oude club, Eiffel Towers. Maar dat neemt niet weg dat Sander in mijn ogen 'een kanjer' is; hij was als speler de nooit verzakende harde werker die, en dat was echt niet toevallig, vaak in Topteams in de Nederlandse hoogste Divisie speelde. Daarnaast, en daar heb ik hem echt goed leren kennen, speelde hij geruime tijd voor het NT Senioren, jammer genoeg was dat in een erg moeilijke periode voor 'ons Oranje', maar dat doet niets af aan de inspanningen die vd Holst voor ons Nationale Team pleegde. Daarna was hij er geruime tijd uit door een van de rotste blessures die een basketballer op kan lopen; door een val aan zijn hoofd. In die tijd hoorde ik alleen op afstand hoe het met hem ging, en zo hoorde ik ook dat hij weer op het thuishonk, MSV in Noordwijk, aan het ballen was. Dat nieuws deed me goed. Jos Frederiks haalde zijn vroegere teamgenoot terug naar Den Bosch als Jeugdcoach, en daar is Sander "...nu heel goed bezig!" Zoals ik hem vertelde toen ik hem als coach bezig had gezien op het mooie toernooi 'de Rinus de Jong Invitational' vlak voor de afgelopen Jaarwisseling. Sander hoort, wat mij betreft bij de kanjers van het Nederlandse Basketball!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten