vrijdag 11 januari 2019

LEER ZE KENNEN / DE TEGENSTANDERS / LANDSTEDE ZWOLLE / STENTOR/TOPICS: 'Kevin Bleeker is topfit en gretig'(10-10-2018)

Kevin Bleeker -hier in actie voor zijn College Canisius- is een aanwinst voor Landstede Zwolle (Foto overgenomen van, en zijn persoonlijke pagina op de site van Canisius:  ---  Hier  ---)

Wat achtergrond over tegenstanders van de Dutch Windmills uit andere bronnen, (omdat wedstrijden pas leuk worden als je ook wat weet van die tegenstanders):

Kevin Bleeker is topfit en gretig

LANDSTEDE BASKETBAL SEIZOENSTART

Na een mislukt avontuur bij New Heroes Den Bosch aast Kevin Bleeker in het shirt van Landstede op eerherstel. ,,Hier staat een solide team.''

Uit de Stentor van 10 oktober 2018, het originele artikel lees je via Topics.nl   ---  Hier  --- en nog veel meer Basketball van de Stentor   ---  Hier  ---

!!!!
Kevin Bleeker, 2.08 meter lang, moet een bepalende speler worden bij Landstede Basketbal. ©FotoPersBuro Frans Paalman Zwolle ©2018  !!!!

Kevin Bleeker is, samen met Olaf Schaftenaar, met een lengte van 2.08 meter de langste man bij Landstede Basketbal. De aanwinst kijkt na de succesvolle start van het seizoen - winst tegen de Dutch Windmills - uit naar het eerste thuiswedstrijd, morgen tegen Feyenoord Rotterdam.

De forward/center(25) wil niets liever dan het door blessureleed mislukte jaar in Den Bosch vergeten. ,,Ik ben ruim twee maanden zoet geweest met een zweepslag in de kuit. Je kunt helemaal niets doen, dat maakte het ook lastig om weer aan te pikken. Met de groep was niets mis, maar ik speelde amper. De vroege eliminatie in de play-offs tegen Rotterdam was een afknapper. Ook daardoor was het een seizoen vol frustratie."

Met meer plezier kijkt Bleeker terug op vijf jaar bij het Canisius College in de Verenigde Staten. ,,Ik speelde bij Noordkop U20 en wilde graag naar de States. Tijdens een vakantie met mijn ouders raakte ik onder de indruk van het sportklimaat. Het werd een mooie tijd op een voor Amerikaanse begrippen kleine school in Buffalo in de staat New York. Ik studeerde communicatie op hbo-niveau. Na een moeilijk begin met de nodige heimwee heb ik daar veel vrienden gemaakt."

In zijn tweede jaar bij de 'Golden Griffins' kreeg Bleeker een 'redshirt status'. Hij mocht trainen, maar niet spelen. ,,De coach die vertrouwen in mij had werd ontslagen. Zijn opvolger nam zijn eigen spelers mee. Dan weet je genoeg. Het is zwaar als je alleen mag trainen, maar achteraf is het goed geweest voor mij. Ik was te licht voor mijn lengte en heb er acht tot tien kilo aan spiermassa bij getraind. Kampioen werden we nooit. We speelden twee keer een halve finale van onze Conference in de NCAA." Terug in Europa speelde Bleeker in 2016 even bij het Griekse Holargos BC, op het tweede niveau. De korte periode was lang genoeg om kennis te maken met het Griekse temperament. ,,Ik heb er alleen vriendschappelijk gespeeld. We oefenden tegen een club uit een divisie lager en stonden bij rust nipt achter. Kwam ineens de voorzitter de kleedkamer binnenstuiven om ons ontzettend uit te kafferen. Gelukkig wel in het Grieks."

Vervolgens speelde Bleeker in Spanje, bij Navarra. ,,Dat was in de derde divisie, maar wel in een professionele omgeving. Basketbal is enorm populair in Spanje. Grote clubs en mooie hallen. Ik heb er veel geleerd en prettig gewoond in een appartement met medespelers uit Oostenrijk en de VS."
De loopbaan heeft door het zware jaar in Den Bosch een deuk opgelopen. Daarom wil Bleeker in Zwolle belangrijk worden voor het team. ,,Landstede is een solide team, met een duidelijk plan in een rustige organisatie. Dat spreekt mij aan.'' De voorbereiding werd verstoord door een heupblessure, die Bleeker twee weken aan de kant hield. ,,Maar ik ben weer fit. Je merkt aan alles dat iedereen die vervelende uitschakeling in de play-offs tegen Leiden van zich af wil spelen. Donderdag staat er een messcherp team."



Uit de Stentor van 10 oktober 2018, het originele artikel lees je via Topics.nl   ---  Hier  --- en nog veel meer Basketball van de Stentor   ---  Hier  ---

Meer: 'destentor.nl/regiosport/landstede-wint-bij-ouverture-in-dordrecht

'destentor.nl/regiosport/kevin-bleeker-stapt-binnen-bij-landstede-basketbal'

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten