zaterdag 23 juni 2018

DBL NIEUWS / ROEL AARTS VAN BPL LIMBURG NAAR NEW HEROES DEN BOSCH

Roel Aarts maakt overstap naar New Heroes

20 June 2018
Ook de 2e aanwinst voor New Heroes is bekend. Na het binnenhengelen van Jessey Voorn maakt ook Roel Aarts de overstap naar het team van Silvano Poropat. De 24 jarige center tekent in Den Bosch een contract voor 2 jaar.
Roel Aarts is natuurlijk geen onbekende in Den Bosch. In de jaren 2011 t/m 2013 kwam hij al uit voor het U20 team van toen nog Eiffel Towers, om daarna voor 5 jaar te verkassen naar Weert. Onder Radenko Varagic groeide hij uit tot de beste rebounder van de DBL in het seizoen 2017-2018. Hij plukte maar liefst 260 rebounds weg, met een gemiddelde van 8.1 per wedstrijd.

“Jarenlang heb ik bij clubs rondom Den Bosch gespeeld” vertelde Roel. Maar sinds 2011, toen ik bij de U20 in Den Bosch kwam ben ik echt bij de club betrokken”. Op de vraag waarom hij voor New Heroes gekozen heeft kwam dan ook een heel snel antwoord:  “Waarom niet? New Heroes is de mooiste club van NL om voor te spelen en er gebeuren hier zoveel mooie dingen.”
DoelstellingenIn een interview uit 2013 sprak Roel over zijn doelstellingen. Die waren destijds ambitieus maar zeker realistisch. “Ja, dat interview herinner ik me nog wel. Mijn doelstellingen destijds waren om een eredivisie waardige speler te worden, veel minuten te maken als prof en in de DBL gaan spelen”       Zijn doelstellingen voor de komende tijd zijn ook helder. “Mijn rol zal voornamelijk als back-up zijn voor Nick, ik ben de 2e 5. Bij Radenko, wat overigens een topcoach is, heb ik al veel geleerd hoe me te positioneren onder en bij de basket, ik hoop bij New Heroes weer een volgende stap te maken en zo mijn minuten mee te pakken en dat steeds verder uit te breiden”
Strijdvaardig"Ik heb de afgelopen jaren al veel geleerd, onder meer om “het koppie” niet te snel te laten hangen, en ik ben er van overtuigd dat ik de komende jaren ook weer veel zal bij leren” aldus een strijdvaardige Aarts. “We zijn op het moment aan het rondkijken voor een woning in en rond Den Bosch, ik kan niet wachten tot het seizoen zal beginnen”

Dit artikel is overgenomen van de site van New Heroes Basketball Den Bosch, alwaar al het Bossche nieuws, dit originele artikel   ---  Hier  ---
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten