dinsdag 14 september 2021

SHARTIE AART DEKKER: Onverwachte Oogst in mijn mini-Voedselbosje/Pluktuintje in wording op het Gors!


SHARTIE AART DEKKER

Onverwachte Oogst in mijn mini-Voedselbosje / Pluktuintje in wording op het Gors!

Alhoewel ik er  - doordat het interieur en de buitenkant van mijn inmiddels niet meer zo nieuwe huis nog steeds / steeds maar weer nieuwe aandacht, tijd, energie en geld opeisen -  nauwelijks tijd/energie voor heb, had ik al wel een ruw idee voor het rechtse deel van mijn voortuintje; daar projecteer ik een mini-Voedselbosje / Pluktuintje.

Wie schetste mijn verbazing toen er vorig jaar spontaan Frambozenstruikjes opschoten...

Die dit voorjaar voor het eerst vrucht droegen...waar de vele vogels wel raad mee wisten; ik heb er van slechts enkele zelf kunnen genieten...

Nog verbaasder was ik dat die paar struikjes zich zonder enige moeite van mezelf uitbreidden naar wat je gerust een florerend mini-frambozenbosje mag noemen...die zo'n maand geleden uitbundig begonnen te bloeien...

Met als gevolg door het late prachtige nazomerweer steeds meer rijpende, prachtige, grote en heerlijk smakende Zomerkiwi's  van mijn Rubus idaeus-struikjes...

Heerlijk en ook wel een beetje inspirerend!

(AD)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten