zaterdag 19 maart 2016

COLUMN AART DEKKER / NCAA MARCH MADNESS 2016 / ZIGGOSPORT TV / MART SMEETS: March Madness 2016; “Ta-ta-ta-ta-ta-ta-ta-ra-ta-ta-ta....!”

March Madness 2016; “Ta-ta-ta-ta-ta-ta-ta-ra-ta-ta-ta....!”

Is dit een vreugdekreet van mezelf, omdat ik zo blij ben dat March Madness weer begonnen is?

Nee.

Het was een kreet – van opluchting? – van Mart Smeets, aan het einde van de lange uitzending – zowat drie uur! – van de eerste wedstrijd die ZiggoSport uitzond van 'March Madness' – “de March Madness”, zoals Mart vele malen bezigde –, een wedstrijd die volgens hem “Geen reclame was voor college basketball...vanwege die college coaches die altijd maar de onderwijzer willen spelen...”

Ik zie dat toch wat anders; in mijn ogen lag het niet aan de wedstrijd, maar aan de uitzending, die – zoals ik al schreef – erg lang duurde, vooral door de vele lange Time-outs van vaak zo'n drie minuten. Op 'zijn Amerikaans' is dat helemaal geen probleem; die lange wedstrijdduur is helemaal geen probleem, mits in zo'n uren durende show zit, waar heen en weer wordt geschakeld van de ene naar de andere wedstrijd, waarin wordt voor- en na-beschouwd, en waar je je geen minuut hoeft te vervelen. Dan is March Madness ontzettend gaaf!

Maar zo werd de wedstrijd Buffalo-Miami – door Mart van commentaar voorzien – dus niet uitgezonden; daar kwam bij iedere onderbreking een veredeld testbeeld op de buis...en dat kon Mart steeds minder verkroppen, en die soort emoties kan Mart niet zo goed aan en dan komen er dus opmerkingen zoals hier boven. Dit terwijl de wedstrijd an sich zeker de moeite waard was.

De (echte) vraag zou dus moeten zijn: 'waarom neem ZiggoSport niet gewoon de gehele show af van een zender in de USA en wordt deze dan niet gewoon integraal uitgezonden?'

Kan dat niet?

En als het niet kan; waarom dan niet?

Ik stel deze vaag gewoon uit interesse, want ik ben persoonlijk allang blij dat we het spektakel een beetje – thuis op de buis – kunnen volgen...

March Madness kijken, bij ZiggoSport of elders?  Eric Boorsma zette het op een rijtje:  ---  Hier  ---


AART DEKKER


P.S.

Weet natuurlijk niet of dit het deuntje was dat Mart in zijn hoofd had...het is in ieder geval wel de associatie die ik erbij kreeg...


Bonanza - music theme

Geen opmerkingen:

Een reactie posten