maandag 9 januari 2017

INTERNATIONAAL JEUGD BASKETBALL / LANDSTEDE ZWOLLE / LUND TOURNAMENT / HIER WORD IK VROLIJK VAN:


Leuk om te zien dat ook Kenrick Zondervan, na zijn gedwongen 'retirement' voor het basketball behouden is gebleven!













Ik weet niet of ik -op aangeven van Hans Bijkerk- de eerste Nederlandse Jeugd Coach was die zijn Jeugdteam -van HBV The Jumpers, ieder jaar meer andere teams, o.a. van Prisma College Utrecht, Landslake Lions TTD&de Kern Rotterdam- meenam om op het Grote Internationale Jeugd Basketball Toernooi van Lund te gaan spelen. Navolging was er wel al snel; ik zag daar voor het eerst iemand met de naam Eric Buis coachen...

Al vanaf het tweede jaar gingen er -door samenwerking met Luc Reuvers- teams uit Utrecht mee; het waren ook 'zijn Meiden' die voor het absolute hoogtepunt zorgden door voor 3.000 toeschouwers de hoofdprijs WU18 binnen te halen; ik overdrijf niet als ik zeg dat de baskets tijdens de wedstrijd schudden van enthousiasme van de andere passagiers van de twee grote bussen vol die ook mee waren. Ik realiseerde me eigenlijk pas sinds kort, dat er toen in Utrecht een traditie is begonnen, want UBALL schijnt er ieder jaar weer met de hele club naar toe te gaan...

Ook Hakim Salem was er eens bij -bij een van die tripjes die wij organiseerden-, als ik het me goed herinnerde was hij toen 17 jaar oud! Maar wel een team coachen he!!

Het onderstaande berichtje uit Zwolle bracht dus gelijk heel veel 'Sweet Memories' terug bij mij.

In Zwolle is Landstede goed bezig, dat heeft iedereen geloof ik inmiddels wel door.
Leuk om te lezen dat ook zij op de eerste januari vertrokken en op de 5e terug kwamen; met succes; ik kan het iedere jeugdcoach aanraden. Zo'n tripje doet wonderen, juist ook voor teams die niet bij de Nationale Top behoren; ook al zullen ook die teams er veel profijt van hebben. Het zijn bovendien ervaringen die een leven lang meegaan. Doen dus in 2018!

AART DEKKER

Bericht komt van: de Stentor, origineel en meer --- Hier ---


Toernooizege voor jonge basketballers

 





ZWOLLE - Het U14-team van Landstede Basketbal heeft in Zweden beslag gelegd op de winst in de B-poule van de Lundaspelen.

In de finale werd het Zweedse Högsbo Lions met overtuigende cijfers verslagen (19-40). Aan het vierdaagse Europese basketbaltoernooi deden nog vier andere ploegen van de Zwolse basketbalacademie mee: jongens U16 en U20 en meisjes U15 en U18.
Vanavond keren de teams terug in Zwolle.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten