zaterdag 28 november 2020

SHARTIE AART DEKKER / THE END OF TRUMP CARTOONS: Een Cartoon uit 2018 werd weer Actueel - Het Einde van de Golden Age of Trump Cartoons / KNIPSEL UIT DE OUDE DOOS / CAGLE CARTOON / STEVE SACK / TRUMP TRUMULT GULIANI /

 

2018  - Trump & 'Attack-dog' Giuliani (Cagle-cartoon, Steve Sack, Minneapolis Star via Groene.nl)

*

SHARTIE AART DEKKER

Blij, maar ook een beetje Droevig...

Het Einde van de Golden Age of Trump Cartoons

1) Het is geen geheim: ik ben niet bepaald - Pro-Trump...

In mijn ogen de slechtste Amerikaanse President Ooit;

- in-capabel tot in de zoveelste graad

- zielig

- totaal-a-sociaal

- kwaadaardig

- crimineel

- dom

en dan zou je dit lijstje gemakkelijk uit kunnen breiden tot meerdere kantjes A4 aan negatieve kwalificaties.

Hoe hij dan toch president kon worden?

Hij kon natuurlijk wel iets:

- een volksmenner eerste klas

- een leugenaar alsof het gedrukt stond, en velen die hem als 'Chosen One' zagen en dus alles voor zoete koek slikten

- een populist van de buiten-categorie

- een zeer bedreven manipulator die de mogelijkheden van Sociale Media en Big Data tot het uiterste wist te benutten,

en misschien vergeet ik hier ook nog wel een kwaliteit...

Ik ben absoluut geen Politicus, maar ik vind Democratie een groot goed en daar zijn nu eenmaal politici voor nodig. Trump was geen politicus, hij is het ook  niet geworden en zal er ook nooit goed in worden...gelukkig maar...(want dan had hij zomaar een 2e Hitler kunnen worden)...

Maar iets slopen is vele malen gemakkelijker dat iets opbouwen.

En roepen dat je de beste dealmaker ooit bent is stukken moeilijker dan ook daadwerkelijk Goede Politieke Deals sluiten; beiden heeft Trump nu bijna vier jaar lang uit ten treure bewezen.

'4 more years of Trump' zou hoogstwaarschijnlijk het Einde van de Amerikaanse Democratie hebben betekend, en gelukkig ziet het er  - tenminste voorlopig -  naar uit dat het dat niet is gelukt. Al zal het voor Biden  - ook maar een mens, en nog wel een behoorlijk op leeftijd zijnd mens ook -  en zijn hopelijk democratische opvolgers nog niet eenvoudig zijn Amerika weer een beetje op de rails en in rustig vaarwater te krijgen...en zijn nogal wat kwaadaardige Geesten uit de Fles...


2) Tevens kan het geen geheim zijn dat ik van Cartoons hou...

Ik zou graag zo goed kunnen tekenen en zo scherp en creatief zijn dat ik me bij de betere Cartoonisten zou mogen rekenen. Soms denk ik zelfs 'als ikde tijd heb ga ik een cursus Cartoon-tekenen volgen en ik ga het gewoon proberen (te leren).

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden, en een Goede Cartoon heeft Humor, en zet tegelijk te denken, en een goede maken is dus een hele Kunst..!

 

3)  Het Einde van de Golden Age of Trump Cartoons

Een van de weinige aantrekkelijke kanten aan een jaar of vijf Trump als kandidaat en president was dat hij oneindig veel inspiratie bood aan Cartoonisten. Ik denk dan ook dat het veilig is te stellen dat hij in vier jaar meer Goede Cartoons heeft opgeleverd dan welke president  - en wellicht zelfs welke persoon op aarde -  ooit eerder in een slordige vijf jaar.

Wanneer 'the Ultimate Book of Trump Cartoons' uitkomt, en het die titel waardig blijkt, zal ik zeker overwegen het te kopen...

Bij mijn geBlog zocht ik vaak bij een stukje een passende Cartoon over Trump, en dat leverde heel wat gegrinnik op...dat zal ik missen als hij weg is...

(AD)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten