vrijdag 30 juli 2021

WIJSHEID BESTUUR / FRAGMENT NRC INTERVIEW: Ank Bijlebeld - 'Als je wilt weten ‘Mijn wereldbeeld is er niet vrolijker op geworden’ wat er leeft moet je.... / MINISTER DEFENSIE FLUTTE-III CDA /

 

Cartoon van Jerry Mager, meer   ---  Hier  ---

FRAGMENT NRC INTERVIEW(Serie Opvallende ministers - 26 juli 2021, Ank Bijleveld: ‘Mijn wereldbeeld is er niet vrolijker op geworden’):

".............

Wat voor minister wilde u zijn?

„Realistisch, laagdrempelig. Ik ben relatief egalitair ingesteld, ook in deze hiërarchische organisatie. Ik heb het er wel met mijn vader over gehad: als je wilt horen wat er leeft, moet je van laag naar hoog met mensen praten. De Defensienota die ik toen met Barbara [Visser, haar VVD-staatssecretaris] heb geschreven, was voor alle mannen en vrouwen in deze organisatie te begrijpen: dit hebben we gezien, dit gaan we doen.”

Bij de presentatie, voorjaar 2018, noemde ze herstel van vertrouwen van het defensiepersoneel in de eigen organisatie „misschien wel de belangrijkste uitdaging”. Kogels, tanks, trainingen – het was in de jaren ervoor één grote kaalslag geweest..........

..."

*

 

Interview

Ank Bijleveld: ‘Mijn wereldbeeld is er niet vrolijker op geworden’

Demissionair minister van Defensie Ze stond flink onder druk, maar Ank Bijleveld wil in een nieuw kabinet dezelfde post. „De samenleving is argeloos ten aanzien van onze veiligheid en vrijheid. Heel vreemd.”

26 juli 2021

Leestijd 7 minuten

Het complete, originele interview vind je op NRC.nl   ---  Hier  --- 

Meer:

 

 
Lees ook dit artikel: Hawija: vijf jaar lang een patroon van onjuist en onvolledig informeren  

 

 

Lees hier het betreffende commentaar van NRC: Minister Bijleveld heeft het in haar verantwoording opnieuw laten afweten

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten