woensdag 17 maart 2010

Balkenende moet blijven!

Vanaf twee weken na het aantreden van Balkenende als de nieuwe 'leider' van het CDA wist ik het al: 'die man deugt niet! Het is een gladjakker...en hij liegt zodra het ergens over gaat om de andere zin!' Die mening stopte ik ook niet onder stoelen of banken, en dat werd me regelmatig niet in dank afgenomen. Nu is het niet zo dat ik me dan de mond laat snoeren, zeker niet als mensen ertegen (mij) in gaan zonder dat ze zich erin verdiept hebben, of op basis van duidelijk niet kloppende argumenten, maar zelfs ik vond het (af en toe) vervelend steeds maar weer op hetzelfde aanbeeld te kloppen (al deed ik het echt wel met steeds weer nieuwe argumenten, en maakte mijn verhaal dus enigszins gevarieerd).

Al zeven jaar dus denk ik: "die man moet weg", en probeer ik daar mensen van te overtuigen. Maar nu ben ik van gedachten veranderd, zeg maar: "met de kennis van nu, moet Balkenende (nog even) blijven!"

Waarom? Omdat niet alleen de man zelf, maar ook een groot deel van zijn partij, het CDA dus, door en door verrot is... Het zou dus een goede zaak zijn voor het land, voor de politiek, voor het vertrouwen van 'de mensen in het land' in de democratie, en (zelfs!) voor zijn partij, als er nu middels de verkiezingen op 9 juni 2010, eens groots wordt afgerekend met de politicus Balkenende EN met zijn partij!

Daarom dus: Balkenende moet blijven, in ieder geval nog even! Daarna mag hij zelf kiezen: de door hem gecreëerde puinhopen zelf beginnen te restaureren als fractievoorzitter van een politieke splinterpartij, of direct opzouten en nooit meer terug komen... 's Avonds een vent, in de morgen een vent', dus beste JP: wees geen lafaard, en loop nu niet weg!
Meer van Tom op Tom Janssen.net
Misschien word ik wel op m'n wenken bediend, want deze man (als ik eerlijk ben: 'dit mannetje') - JP de MP dus, zal aan het pluche vast blijven klauwen tot zijn laatste nagel breekt... Aangezien ik, ondanks mijn scheiding van het CDA-gedachtengoed - nu 35+ jaar geleden -, nog steeds doordrenkt ben van de christelijke moraal, hier goede raad van onverdachte huize; Breedveld op Trouw-TV, met twee tips voor Balkenende!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten