dinsdag 23 maart 2010

Griekse Basketball-fans

Tijdens al m'n rondzwervingen om basketball te zien, ben ik ze vaak tegengekomen: Griekse Basketball Fans (meestal met een hoofdletter, soms anders...). Dat is meestal feest, vooral op Mannen-Topniveau, maar het kan ook wel eens uit de hand lopen; meestal dus een grote (in aantal) horde zingende en (letterlijk) springende (hossende) supporters van hun team. Je vraagt je weleens af: "waar halen ze in hemelsnaam de energie vandaan!?..." Ehhh, nou jaaaahh, DAARVANDAAN dus, er wordt flink gedronken, en ook andere remmingen-verminderende stimulantia zijn DAAR (dus) vaak de bron voor, op zich niet anders dan de hossende Oranje Hordes die wij gewend zijn van bijvoorbeeld 'ons' voetbal, maar ook wel eens van het Schaatsen. Maar als Nederlandse Basketballer, blijft het toch iedere keer weer een ervaring als je met de Griekse (F/f)ans te maken hebt. De laatste keer dat ik er zelf tussen(in) terecht kwam vond ik het trouwens 'stukken minder'; dat was tijdens de Final-4 in Berlijn, en dan ook nog eens op 1-Mei, een beruchte dag in Berlijn vanwege de oorlog die op die dag regelmatig wordt uitgevochten tussen krakers/autonomen en de plaatselijke politie aldaar. Toen kwam ik dus in zelden vertoonde veiligheidsmaatregelen terecht die me zeeën van tijd, en heel veel ergernis opleverden; normaal wil je 'De Finale' dus nooit missen, dat dit die keer in 2009 toch het geval was, daar was ik toen helemaal niet rouwig om... Hieronder wat beelden van zo'n Griekse horde, in dit geval op pad met AEL naar Amsterdam en Den Bosch (met dank aan CoachBox voor het vinden van dit filmpje).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten