zaterdag 6 maart 2010

Mijn oogproblemen (update)

Het is al weer een week of zes geleden dat ik hier iets meldde over mijn oogproblemen, hoog tijd voor een update dus. Met steeds een paar weken ertussen, gaat het steeds met sprongetjes vooruit; de oogarts is zeer tevreden, wat hem betreft is de operatie geslaagd en zal het eindresultaat optimaal zijn. Daar moet ik mezelf natuurlijk aan vasthouden, en dat houvast heb ik hard nodig ook! Want voor mezelf voelt het lang niet zo positief: ik ervaar nog heel veel hinder bij het kijken, en vaak ook bij het zien. Daarnaast blijft er toch ook onzekerheid: gaat het niet weer gebeuren!? Het zal (volgens de oogarts) nog ongeveer een maand duren voordat de vorm van m'n oog stabiel wordt. Het zal waarschijnlijk nog heel wat langer duren voordat de troebelingen in mijn oog (duidelijk) minder worden, en er zijn ook frequent allerlei donkere vlekken en lichtverschijnselen in m'n beeld.
Maar ik heb m'n eerste basketball wedstrijden weer gezien en pak zo langzaam aan ook de meeste andere activiteiten weer op; heb ook m'n eerste column weer geschreven! Ik hoop dat ook de vermoeidheid van het kijken snel gaat minderen; dan ben ik weer een heel stuk verder! Ik houd jullie (hier) op de hoogte...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten