woensdag 5 november 2014

All Together for Cleveland...LeBron James

LeBron James is terug in Cleveland, en dat zal de wereld weten ook...



Door de jaren dat ik voor Adidas mocht werken - samen met mijn omgekomen vriend Rob Meurs - en met plezier, en door alle fantastische mensen die ik daardoor leerde kennen, werd ik ook wel een beetje een 'Adidas-man'. Maar Basketball-man en Basketball-liefhebber, als Clubman en lid van de NBB, en zeker sinds ik als schrijver over Basketball, o.a. als columnist voor diverse sites en deze Blog, heb ik vanaf mijn eerste stukje - dat als Titel had "En nu Saamhorigheid!", tot nu toe - en waarschijnlijk nog een hele tijd, de noodzaak tot Samenwerking bepleit.

Als er dan een Nike-spotje wordt gemaakt met juist dat thema, en de hoofdrolspeler is LeBron James - in mijn ogen 'de Beste Speler Ooit', al blijft dat altijd een beetje arbitrair, dan vind je het volgende Nike-spotje mooi....

De tekst:

Every single night, every single practice, every single game, we gotta give it all we got. Cuz' they gon' ride with us. Everything that we do on this floor is because of this city. We owe them. We gon' grind for this city. They gon' support us, man, but we gotta give it all back to them. We get it done. The toughness that we have on the court is gon' come from this city. Everybody. The whole city of Cleveland. That's what it’s all about. It’s time to bring 'em something special.




Noot: Stel je nu eens voor dat we deze gedachte, deze instelling, vanaf nu, met alle goedwillende NBB-leden voor zouden gaan staan, deze basishouding naar elkaar en het Basketball als geheel zouden aannemen.

Waar zouden we dan uitkomen?

Ver! Heel ver!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten