zaterdag 8 november 2014

Ik ga kijken naar...: o.a. Punch vs. Lions (Promo), Rotterdam vs. Den Helder (DBL) / Amsterdam vs. Zwolle (DBL)...

Het was verleidelijk om naar de DBL-Topper van dit weekend -

Zorg & Zekerheid Leiden vs. SPM Shoeters (Zaterdag 20:30h, 5-Meihal)

te gaan kijken; niet alleen is de eerste keer een compleet SPM Shoeters mij afgelopen dinsdag tegen Brindisi uitstekend bevallen, ook staat de eerste plaats in de DBL op het spel en is Z&Z veel sneller op dreef dan ik - na het zien van een oefenpot van de Leidenaren (tegen Leuven) - voor mogelijk had gehouden. Ik heb een zeer hoge pet op van de nieuwe coach van Leiden - Eddy Casteels -, maar had ook het idee dat Z&Z nog wel een speler van een compleet team af was, en dus ook van de status van kampioenspretendent. Den Bosch heeft Europees gespeeld, terwijl Leiden juist extra veel voorbereidingstijd had voor deze topper, dat betekent dan winnen of verliezen in deze wedstrijd nog niet zo heel veel zegt, maar toch is het een meer dan attractief affiche. Toch kies ik voor andere wedstrijden; vooral omdat ik zo snel mogelijk alle teams gezien wil hebben, zodat ik een op eigen waarneming gebaseerde 'Ranking' kan gaan maken.

Bovendien is

Rotterdam vs. Den Helder (Zaterdag 20h, Topsportcentrum)

ook een wedstrijd met consequenties voor de ranglijst; kan ook best een leuke pot worden. Voor het kleine en smalle Apollo was het vorige wedstrijd een zware worsteling tegen gemiddeld zowat een kop grotere opponenten, en Landstede is dan weer een pittige kluif. Maar de Amsterdammers strijden tot nu toe in elke wedstrijd tot het einde, en dat is ook hartverwarmend. Bovendien bieden speeldag (Zondag) en tijdstip (17h) gelegenheid om extra veel teams te zien in korte tijd.

Amsterdam vs. Zwolle (Zondag 17h, Apollohal)

Tenslotte past de wedstrijd in de Promotiedivisie:

Punch vs Landslake Lions (Zaterdag 16:30h, TU Delft)

perfect gelegenheid om ook in die Divisie in een wedstrijd veel te zien.

Wie weet tot ziens!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten