donderdag 11 mei 2017

AANRADER: LANDSTEDE BASKETBALL! / COLUMN AART DEKKER / DBL PLAY-OFFS 2017 / PROMOCLIP: 'Zwolle realiseert zich nog niet wat een Kroonjuweel het in huis heeft met Landstede Basketball!'



Je rijdt niet iedere dag vanuit Den Haag naar Zwolle voor een basketball-wedstrijd. Maar ik kom er wel heel graag. En ergens tijdens de Finale van de Play-Offs van vorig jaar verbaasde ik me over de nog niet gevulde stoelen in de zaal. Dus vroeg ik eens een beetje rond. En wat ik steeds weer hoorde was “Een uitverkocht Landstede Sportcentrum is een uitzondering” en “Het wordt wel langzaam beter, maar het (algemene) Zwolse sportpubliek kent ons nog niet...of heeft de weg naar het Landstede Sportcentrum nog niet gevonden”.

Ik ben een Basketball-liefhebber, en redelijk neutraal; ik ben eigenlijk voor iedereen die het een beetje goed doet, en hoop vooral op spannende spectaculaire wedstrijden. En ik vind dus dat Zwolle zichzelf tekort doet door niet massaal naar die bijzonder fraaie zaal van Landstede te komen en de Zwolse Basketballers weer een stukje verder te dragen!

Na de persconferentie na wedstrijd-5 stond ik nog even na te praten met coach Herman van den Belt. Elke minuut kwam er wel iemand -of een klein groepje- langs om hem even te feliciteren met de winst en/of te vertellen hoe ze genoten hadden van de wedstrijd. Een klein groepje, aangevoerd door een dame met rode koontjes deed dat niet in het voorbijgaan; ze stopte even om de coach de hand te schudden en te bedanken...“Ze vond het fantastisch!”

Het groepje liep door, en Herman vertelde me dat deze mevrouw voor het eerst bij een wedstrijd was, en dat hij haar kende van een lezing die hij kort geleden had gegeven aan een zaal vol onderwijs-mensen. Ik constateerde dus maar weer eens: “...dat je ze dus persoon voor persoon moest veroveren...”

Ik hoop dat deze dame bij Game-7 ook weer aanwezig is, en dan niet met vier, maar met bijvoorbeeld tien mensen.

Dit Landstede Zwolle verdient een uitverkocht huis!


AART DEKKER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten