zondag 11 augustus 2019

ORANJE BASKETBALL MANNEN JEUGD / USA COLLEGE: 'Visser leeft Amerikaanse droom: ‘Mooie stap’ / CSE LANDSTEDE BASKETBALL / ORANGE LIONS MU18 2019 /


Jonas Visser van het CSE Landstede Basketbal met de Oranje MU18 op het A-EK tegen Finland(Foto van FIBA)

8 augustus 2019, Bericht overgenomen van Landstede Basketball, originele post   ---  Hier  ---


Jonas Visser gaat zijn droom waarmaken. De 18-jarige jeugdspeler van CSE Landstede Basketbal stapt over naar de Verenigde Staten, waar hij gaat spelen voor San Francisco University. “Van kleins af aan wilde ik dit al. Ik ben er heel lang mee bezig geweest”, vertelt Visser over zijn nieuwe avontuur.
 

Visser maakt al een aantal jaar deel uit van de Zwolse jeugdopleiding en speelde in die periode ook voor de nodige nationale teams. Zo was hij deze zomer nog op pad met Orange Lions MU18, waarmee hij het EK afwerkte. Voor dat toernooi had hij zich echter al verdiept in een overstap naar de VS. “Ik begon wat universiteiten op te zoeken en via Landstede kreeg ik iemand om mij te helpen. Die heeft een profiel opgesteld, wat highlight tapes gemaakt en in september heb ik een aantal tests gedaan. Dat ging hartstikke goed”, stelt de 2.07 meter lange center.
Het resulteerde in de nodige belangstelling en één van de belangstellenden was de universiteit van San Francisco. Visser toog naar de VS en ging eigenlijk direct overstag. “Ik was meteen verkocht”, zegt hij. “Inmiddels is alles voor elkaar. Ik ben nu nog met mijn ouders op vakantie in Griekenland, maar op 16 augustus ga ik al weg. Het is een flinke stap, maar wel een hele mooie. Natuurlijk is het gek om Landstede te verlaten, want ik heb er veel geleerd en heb mezelf kunnen ontwikkelen. Maar aan de andere kant is het ook tijd voor iets nieuws. Ik heb nog een weekje om afscheid te nemen van vrienden en familie.”
© FIBA

In de Verenigde Staten hoopt Visser zijn ontwikkeling voort te kunnen zetten, om zo op die manier als professioneel basketballer terug te keren in Europa. Hij gaat spelen in de NCAA, de college basketbalcompetitie. “Ik heb de ambitie om in de Euro League te spelen, dat zou hartstikke mooi zijn. Voor nu hoop ik vooral dat ik een grote bijdrage aan het team kan leveren. En natuurlijk hoop ik op een hele mooie tijd.”





Geen opmerkingen:

Een reactie posten