vrijdag 2 februari 2024

SHARTIE AART DEKKER / WEIDE-VOGELS / NATUUR NEDERLAND: ´Een gat in ons natuurgeheugen´ - Ik weet het (tenminste gedeeltelijk) nog wel...maar klaarblijkelijk veel mensen niet... / NATIONALE VOGEL GRUTTO /

SHARTIE AART DEKKER - WEIDE-VOGELS - NATUUR NEDERLAND 

´Een gat in ons natuurgeheugen´ - Ik weet het (tenminste gedeeltelijk) nog wel...maar klaarblijkelijk veel mensen niet... 

Een mevrouw op ´X´: 

´We hebben meer dan genoeg natuur in Nederland!´

´...en dan al die beschermde fauna die hier niet thuis hoort!´

 

Genuanceerd als ik ben wilde ik graag weten 

´welke fauna´ ze dan bedoelde?

Antwoord: 

´Dat weet ik niet, ik ben geen kenner´.

´Maar natuur kan je niet eten!´.


Tsja...

IQ?


Een van de vele illustraties van het feit dat in het bovenstaande artikel gesteld wordt.

Cijfers en feiten worden door velen als links/groen gedram gezien...

Ik ben natuurlijk al wat ouder, maar niet zo oud dat ik me de rijke weidenatuur van het artikel helemaal kan herinneren, wel weet ik dat over die ruim 55 jaar die ik me wel kan herinneren bijvoorbeeld die aantallen weidevogels verregaand gedecimeerd zijn, en hoe jammer ik dat vind...

Ik zou zeggen: als je het nog niet bent, word dan lid van de Vogelbescherming!

(AD)



Het bovenstaande artikel komt uit het prachtige Ledenmagazine van Vogelbescherming Nederland ´Vogels´ gratis voor Donateurs (Donateursbijdrage minimaal Euro 29,50 per jaar). Ik kan het iedereen AANRADEN!  

Meer informatie   --- Hier  ---

Geen opmerkingen:

Een reactie posten