zaterdag 29 september 2018

AART DEKKER INTERVIEW HIDDE ROESSINK / AFTELLEN TOT KICK-OFF VOOR DE NIEUWE DBL-CLUB / DUTCH WINDMILLS: 'Twee...; Eerste korte Kennismaking met Hidde Roessink(#9, 18jaar, F, 2m04)- Zondag 30 September, Sportboulevard Dordrecht-Open Dag, Gratis Toegang mits... / NIEUWS / BASKETBALL NEDERLAND / DORDRECHT /

Met dit Bericht maakten de Dutch Windmills bekend datHidde Roessink was aangetrokken

Leer ze kennen, die Dutch Windmills – De Spelers – Hidde Roessink(#9, 18jaar, F, 2m04)


Vertel eens kort wat over jezelf als eerste kennismaking voor mensen die je nog niet kennen.

Ik kom niet uit een echte basketball-familie, maar mijn vader is 2m12 lang en mijn moeder 1m85, dus lag het wel voor de hand dat ik ook lang zou worden, ik denk ook dat ik nog steeds een beetje groei...



Eerst zat ik op voetbal, maar mijn vader -die zelf wel heeft gebasketballd maar er wel laat mee begon- heeft het wel altijd gestimuleerd dat ik zou gaan basketballen. Tot mijn tiende deed ik alle twee, daarna heb ik voor Basketball als sport gekozen.



Ik speelde bij Arnhemia Eagles, bij Matrixx, en daarna twee jaar bij Den Bosch in de Jeugd. Toen had ik ook een echt Basketball Doel (zoals zoveel jonge spelers) wilde (ook) ik graag naar de NBA. Maar ik heb toen ergens ook een slechte periode gehad waarin ik het plezier in Basketball een beetje kwijt raakte. Daarom ben ik toen wat lager gaan spelen; vorig seizoen speelde ik bij Green Dolphins in Bemmel. En nu begin ik dus in Dordrecht bij de Dutch Windmills Basketball, omdat Geert Hammink me vroeg.



Omdat je erom vraagt; ik heb in de Rayonselecties gespeeld en ook even in het Nationale Team U14, maar daarna werd ik niet meer geselecteerd.



Wat betreft studie; ik heb nu net mijn VWO afgemaakt, wilde eigenlijk Geneeskunde gaan studeren, maar haalde het toelatings-examen niet. Eigenlijk zou ik die studie nog steeds wel graag doen, maar ik realiseer mezelf dat die niet gemakkelijk te combineren zal zijn met Basketball op hoog niveau. Ik wil mezelf nu eerst settelen hier in Dordrecht -ik deel een appartement met Floris Versteeg- en goed op gang komen met het Basketball. Dan hoop ik begin 2019 weer -bijvoorbeeld via het internet- wat losse vakken op te pikken die ik bij een studie geneeskunde goed zou kunnen gebruiken; ik wil wel blijven leren en studeren, maar nu gaat Basketball even voor.

Een echt concreet Basketball-doel heb ik op dit moment niet; ik wil er nu vooral plezier in hebben en kijken hoe ver ik erin kan komen.



Ik speel vooral op de drie(SF) en ik schiet graag van buiten, en ja; ik kan de driepunter wel aan. Maar ik begrijp natuurlijk dat ik ook een goede 1-tegen-1 naar de basket moet ontwikkelen, anders krijg ik niet eens de ruimte om te schieten van buiten.

Inmiddels was zowat het hele team vertrokken om te gaan eten, en er werd flink aan Hidde getrokken om mee te gaan, dus op dit punt sopten we het interviewtje.

Wordt vast en zeker vervolgd...

AART DEKKER

**

Eerder verschenen Spelersportretten van de Dutch Windmills Dordrecht:

#2   Alec Wintering - 'Aanvoerder van Dutch Windmills gedwongen langdurig aan de kant' --- Hier ---

#5   Roel van Overbeek - 'van Overbeek ineens de startende PG voor Dutch Windmills'  ---  Hier ---


#7   Pim de Vries - 'Oer-Bosschenaar de Vries wil op Eigen Benen Staan bij Dutch Windmills' ---  Hier  ---

#9 Hidde Roessink - 'Eerste korte Kennismaking met Hidde Roessink(18jaar, F, 2m04)' --- Hier ---

#10 Bennett Koch - 'Eerstejaars Professional Bennett Koch 'vindt Dordrecht Awesome'  ---  Hier   ---

#13 Jito Kok - 'Globetrotter Jito Kok is een Steal voor de Dutch Windmills'   ---  Hier  ---

Geen opmerkingen:

Een reactie posten