woensdag 26 december 2018

SHARTIE AART DEKKER / MUZIEK TOP2000 / MEMORABALIA: 'Billion Dollar Babies' - Alice Cooper / BIJZONDERE MENSEN-MUZIEK-CLIPS /



Alice Cooper Elected

Gepubliceerd op 12 jul. 2018

**

SHARTIE AART DEKKER:

'Mijn Eerste Kostbare LP - Alice Cooper - Billion Dollar Babies - Elected'


In een aantal opzichten ben ik een Echte Verzamelaar'. Verzamelaar van wat? Wel de neiging is om 'van Alles' te verzamelen, maar in grote lijnen hou ik het bij Knipsel's, Boeken, DVD's en CD's, en nog wat kleinere zaken, en die verzamelingen hebben nu -bij mijn verhuizing van een groot naar een veel kleiner huis- een behoorlijke omvang aangenomen, eentje waarvoor nog creatieve oplossingen gevonden moeten worden -Iemand die me kan tippen/helpen aan 'het briljante, betaalbare, zo min mogelijk ruimte innemende, mooie, en lichte systeem waarmee ik (vooral) een flink deel van mijn boeken tot een meter-of-4-hoog tegen mijn beperkte muren, en/of de lucht in krijg?- Maar eerlijk gezegd ben ik niet eens een 'Echte Verzamelaar', want stad en land afzoeken naar, en gigantische bedragen bieden voor dat laatste ontbrekende stukje voor een Verzameling, dat doe ik zelden of nooit. Een slimme verzamelaar verzamelt ook dingen die -in samenhang met andere elementen in de verzameling, of zelfs op zichzelf- dat doe ik ook niet.Toch heb ik wel spijt van de Verkoop van een van de eerste items uit een van mijn eerste verzamelingen; de Originele Uitgave van het Album 'Billion Dollar Babies', van Alice Cooper. Die heb ik verkocht voor -als ik het me goed herinner tenminste- iets meer dan de prijs die ik ervoor betaald had. Aan een toenmalige vriend die veel meer muziekverzamelaar was dan ik; hij blij, en ik een ietsepietsie winst gemaakt... Maar al binnen een paar jaar had ik toch een beetje spijt; niet vanwege het geld, maar vanwege het feit dat het een van de betere LP's was die ik ooit bezat, en zeker de Meest Bijzondere en Unieke Album-hoes die erom heen zat... Zoekend naar een afbeelding van de bijzondere hoes -al was het heel wat meer om het lijf dan alleen de voorplaat; het was een echt Artistiek stuk Kunst(!), zag ik dat je er inmiddels toch al snel een Euro of 600,- voor moet uittellen, en dat voor een Album dat toen een Gulden of 20,- kostte... Dus mocht iemand er nog een hebben liggen, en bereid zijn die voor een zacht prijsje aan me over te doen...

Maar in ieder geval geldt: ik vind Alice Cooper nog steeds goed -zijn muziek van toen EN de vele, vele Albums die hij sindsdien heeft gemaakt (al ken ik ze lang niet allemaal). En zijn nummers van toen halen nog steeds -45 jaar later- de Top2000...


Daar moest ik weer even denken toen ik net de Top2000 Untold Stories-aflevering zag over 'Elected', een nummer dat ook op die plaat stond, en wat een van mijn All-time favorieten is... Nu een Iconisch nummer dat bij iedere -zeker Amerikaanse-  Verkiezingen opduikt... (AD)


ALICE COOPER: ELECTED, 20 June 2016

 
Gepubliceerd op 21 jun. 2016
ALICE COOPER: ELECTED 
20 June 2016, 013, 
Tilburg, Netherlands. 
Filmed by (c) Hilco Arendshorst (Classic Rock Photos) 
**

Wikipedia:

Billion Dollar Babies

Naar navigatie springen Naar zoeken springen
'Billion Dollar Babies'
Album van Alice Cooper
Uitgebracht Maart 1973
Opgenomen Augustus 1972 - Januari 1973
Genre Rock, Hardrock, Heavy metal, Shockrock, Glamrock
Duur 40:51
Label(s) Warner Bros
Producent(en) Bob Ezrin
Chronologie
1972
School's Out
1973
''Billion Dollar Babies''
1973
Muscle of Love
Portaal  Portaalicoon   Muziek
Billion Dollar Babies is een album van de Amerikaanse hardrockband Alice Cooper, uitgegeven in maart 1973.
Het album wordt gezien als één van Alice Coopers beste albums, met een nummer 1-notering in de Billboard 200. In Nederland stond het album zeven weken op nummer 1. Vier nummers van het album werden uitgegeven als single: "Elected" ; "Hello, Hooray"; "No More Mr. Nice Guy"; en het nummer "Billion Dollar Babies". Het nummer "Billion Dollar Babies" is een duet tussen Alice Cooper en Donovan. Het nummer "Sick Things" is een bewerking van het "Sanctus" uit de Congolese Missa Luba.

Nummers

  1. "Hello, Hooray" (Kempf) – 4:15
  2. "Raped and Freezin'" (Cooper/Bruce) – 3:19
  3. "Elected" (Cooper/Buxton/Bruce/Dunaway/Smith) – 4:05
  4. "Billion Dollar Babies" (Cooper/Bruce/Smith) – 3:43
  5. "Unfinished Sweet" (Cooper/Bruce/Smith) – 6:18
  6. "No More Mr. Nice Guy" (Cooper/Bruce) – 3:06
  7. "Generation Landslide" (Cooper/Buxton/Bruce/Dunaway/Smith) – 4:31
  8. "Sick Things" (Cooper/Bruce/Ezrin) – 4:18
  9. "Mary Ann" (Cooper/Bruce) – 2:21
  10. "I Love the Dead" (Cooper/Ezrin) – 5:09

Bezetting

  • Alice Cooper - zang
  • Glen Buxton - gitaar
  • Michael Bruce - gitaar, keyboard, achtergrondzang
  • Dennis Dunaway - bass, achtergrondzang
  • Neal Smith - drums
  • Donovan - zang bij het nummer "Billion Dollar Babies"
  • Steve Hunter - gitaar
  • Mick Mashbir - gitaar
  • Dick Wagner - gitaar
  • Bob Dolin - keyboard
  • David Libert - zang

Hitnotering

"Billion Dollar Babies" in de Nederlandse Album Top 100 - binnen: 10-03-1973
Week 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Nummer 14 2 2 1 1 1 1 1 1 1 2 2 3 4 5 7 12 9 15 17 17 19 uit

Externe links

Voorganger:
Introspection door Thijs van Leer
Nummer 1-album in de Nederlandse Album Top 10031 maart 1973 - 18 mei 1973
7 weken
Opvolger:
Alle 13 Goed 5 door diverse artiesten

**

Of de Oude Rocker nog Nu nog Populair is?


2016: Alice Cooper Elected on Jimmy Kimmel Live!


Gepubliceerd op 1 nov. 2016
 
Funny! Alice Cooper performs his 1972 hit Elected live in concert while hilariously mocking the US presidential race between Donald Trump and Hillary Clinton on the Jimmy Kimmel Live stage, Hollywood, CA on Halloween, October 31, 2016. 
 
Alice Cooper was last live in concert at Hollywood Pantages Theater, Los Angeles. Alice Cooper brings his own brand of rock psycho-drama to new and old fans. The architect of shock-rock has been breaking the status quo for decades. Alice’s touring band features the three-guitar attack of Nita Strauss, Tommy Henriksen and Ryan Roxie, backed by longtime bassist Chuck Garric and drummer Glen Sobel. 
 
Watch Cal Vid Playlist for more of Alice Cooper at https://www.youtube.com/playlist?list...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten