vrijdag 22 december 2017

CARTOONS / VERKIEZINGEN CATALUNYA / FOUTE RECHTSE MP RAJOY: "Eat That S...*@^#!!!" - Benieuwd Wat'ie Nu Gaat Doen!? / EU / TOEKOMST SPANJE

Cartoon van 'Voxeurop.eu/en/content/press-review/4851947-after-9-november-nothing-will-be-same'
Tijd voor een Spaanse Macron, of Obama? 

Ik ben voor Samenwerken en Goed Overleg, dus van die kant bekeken -en als Liefhebber van het Spaanse Basketball, inclusief het Catalaanse, Baskische, etc, etc.- zie ik Spanje het liefste 'Een' blijven - tenzij natuurlijk mijn voorkeur van een EU van de Regio's snel in zicht zou komen. Aan de andere kant vind ik dat (Ultra-) Rechtse Politici niet genoeg op hun flikker kunnenkrijgen, en niet snel genoeg uitgerangeerd, dus: Rajoy? Vuilnis man kan deze Rechtse (lichtelijk) Fascistische Zak ook mee? 

Ik denk toch dat het nu zaak is voor de EU, Commissie, met Frans Timmermans in de spits, nu eens meerwaarde te gaan bewijzen en haar rol te gaan spelen.
Cartoon van 'Economist', overgenomen van  'Reddit.com/r/europe/comments/74q2rx/the_economist_kals_cartoon_this_week_on_catalan/'


Cartoon van  'nj.com/hudson/voices/index.ssf/2012/04/guzzardi_the_crucial_hispanic'

Maar eens temeer blijkt dus weer dat verwachtingen vooraf -zeker die van de gevestigde orde- er bij verkiezingen vaak naast zitten. En die inschatting slaat nu als een Boemerang in het gezicht van de rechtse machtsdenker Rajoy terug is geslagen, en dat er geen gemakkelijke oplossingen zijn; wel moeilijke, echt democratische en diplomatieke...dus ik ben benieuwd...

Nog wat Cartoons omdat plaatsjes nu een maal meer zeggen dan...juist ja!

Cartoon van 'Twitter.com/latuffcartoons/'


Geen opmerkingen:

Een reactie posten