donderdag 13 oktober 2016

INTERVIEW LANDSTEDE ZWOLLE / NIEUW / SPELERS / DBL: 'Vette en Hyland: ‘Willen team beter maken’'

Nog meer interviews: http://sportiefzwolle.nl/nieuws/11252/schilder-en-van-oostrum-staan-te-popelen.html

Gepubliceerd op vrijdag 7 oktober 2016 om 14:58
Voor Landstede Basketbal komt de start van de competitie steeds dichterbij. Over twee nachtjes slapen ontvangt de ploeg van coach Herman van den Belt het Amsterdamse Apollo. Voor routinier Clayton Vette en Keegan Hyland wordt het hun eerste duel in het Landstede Sportcentrum. De twee aangetrokken Amerikanen benadrukken keer op keer dat teambasketbal de weg naar succes brengt. Daar willen ze hard voor werken.


Clayton Vette was al enigszins bekend met het Nederlands basketbal voordat hij zijn handtekening onder het Zwolse contract zette. “Ik ben al eerder benaderd door Landstede Basketbal, maar door persoonlijke omstandigheden wilde het toen niet lukken. Nu ben ik getrouwd en ben ik blij hier te kunnen spelen. In het verleden heb ik in de voorbereiding tegen Den Bosch en Leiden gespeeld.” Vette is geen center zoals de Zwollenaren de laatste jaren hebben gekend. “Ik ben groot, maar geen mastodont. Daarom heb ik mijn eigen spel ontwikkeld. Ik schiet ook driepunters, ben snel en wendbaar. Ik kan centers uit het centrum van de verdediging lokken en een verdediging daardoor ontwrichten.”
Keegan Hyland luistert rustig naar de enthousiaste verhalen van Clayton Vette. “Net zoals Clayton ben ik multifunctioneel. Vanaf de guard positie werk ik keihard en schuw het fysieke niet. Ik ben een schutter, maar kan ook driven. Midrange schoten, driepunters, ik scoor veel. Ik wil groeien en het team laten groeien. Je speelt hier minder wedstrijden dan in de Verenigde Staten, zodat we op de training ons constant kunnen en zullen verbeteren.” Van Landstede Basketbal had Hyland nog nooit gehoord. “Graag wilde ik naar een gestructureerde organisatie met een goede coach. Verder zijn mijn ouders een keer naar Nederland op vakantie geweest en kwamen met enthousiaste verhalen terug. Dat waren voor mij belangrijke punten.”
De eerste kennismaking is goed bevallen. Het lijkt vanaf het begin te klikken binnen het nieuwe team. “We zullen ons wel moeten aanpassen. Er zijn voor mij nieuwe regels: kortere aanvallen, andere loopregels. Daarnaast speelt Landstede Basketbal een ander aanvalssysteem”, meldt Hyland. “In Oost-Europa, waar ik de afgelopen seizoenen heb gespeeld, speel je tegen heel veel grote jongens. Er is qua spel veel hetzelfde, maar hier is het spel sneller en gevarieerder”, stelt Vette.
Beiden houden van een uitdaging. Het afgelopen seizoen hebben de Zwollenaren uitstekend gepresteerd met een finaleplaats en een eerste plaats in de reguliere competitie. “Toen hadden veel spelers bijgetekend en nu staat er een nieuw team. De doelstellingen zijn niet veranderd. We willen werken aan het team. Wedstrijd voor wedstrijd winnen en goed voorbereid naar de play-offs. We willen winnen en het publiek enthousiasmeren. Het zat hier vol aan het eind van het afgelopen seizoen en met ons spel willen we dat weer bewerkstelligen.”
http://sportiefzwolle.nl/nieuws/11267/vette-en-hyland-willen-team-beter-maken.html




Geen opmerkingen:

Een reactie posten