donderdag 17 november 2016

DBL / ZORG&ZEKERHEID LEIDEN / INTERVIEW LD: 'Jonathan Michael Lee: Leidse leider zonder twijfels'

UPDATE 19-112016:

Het antwoord op mijn vraag "Doet'ie mee?"
Is dus "Nee".

Fan-bericht Zorg&Zekerheid Leiden:





Beste basketballliefhebber,
Rotterdam morgen!
Gisteravond behaalde Rotterdam in een spannende wedstrijd een mooie overwinning op Amsterdam. De ploeg waar wij recentelijk nog van verloren. Rotterdam lijkt groeiende en bewijst dat met sterke wedstrijden. Dit jaar is de competitie meer dan ooit onvoorspelbaar, iedereen lijkt van iedereen te kunnen verliezen. Het zou morgen best nog weleens een spannende wedstrijd kunnen worden!
Werkvergunning Lee
Helaas is Floris Versteeg nog geblesseerd en zal Jonathan Lee nog niet mee kunnen spelen in afwachting van zijn werkvergunning (die altijd verleend wordt). Tegen beter weten in hadden we een klein beetje gehoopt dat hij morgen al minuten zou kunnen maken, maar het IND/UWV heeft meer tijd nodig ….. Zelf vinden ze een redelijke termijn van 2,5 week na aanvraag acceptabel en na informeren naar de stand van zaken schermen ze zelfs met een wettelijke maximale termijn van 3 maanden. Dus nog geen Rotterdam voor onze nieuwe pointguard en hij zal vanaf de bank het team ondersteunen.
Tot morgen!
Zaterdag 19 november tegen Rotterdam, 20.00 uur 5 Meihal. Parkeren bij AH garage of Luifelbaangarage.


Typisch voorbeeldje van Nederland Treiterland, als je het mij vraagt...

Maar goed, het is niet anders...en wat in een goed vat zit verzuurt niet..!



Originele artikel van het Leidsch Dagblad lees je   ---  Hier  --- daar zie je ook hoe je zelf op de mailinglijst van het LD kan komen en deze soort artikelen zelf in je mail kan krijgen.

Jonathan Michael Lee: Leidse leider zonder twijfels




T
Jonathan_Michael_Lee in actie in Litouwen (Foto overgenomen van basketnews.lt)

Jonathan Michael Lee, de nieuwe spelverdeler van ZZ Leiden: ,,Van mezelf verwacht ik ook veel, dat scheelt.’’

LEIDEN - Jonathan Michael Lee legt zijn hoofd op zijn armen en doet alsof hij slaapt. ,,Fotografeer me maar op deze manier’’, zegt de nieuwe Amerikaanse spelverdeler van Zorg en Zekerheid Leiden lachend.
Door Hielke Biemondh.biemond@hollandmediacombinatie.nl - 16-11-2016, 7:00 (Update 16-11-2016, 15:30)

H
et was een relatief korte vlucht, vanuit Boston via Reykjavik naar Amsterdam. Toch slaat de jetlag genadeloos toe bij de basketballer, de dag na zijn aankomst in Nederland. Tijd om bij te komen is er dinsdag nog niet. Teammanager Gerry van der Vliet gidst hem langs alle instanties, want elk uur telt in de jacht op een snelle werkvergunning.
De nieuwe spelarchitect, die graag als ’Jon Lee’ wil worden aangesproken, is er de man niet naar om zijn humeur te laten verpesten door iets ongrijpbaars als immigratieprocedures. Natúúrlijk kan hij ondanks zijn slaperige hoofd niet wachten om te beginnen. ,,Maar dit geeft mij de kans om te observeren’’, klinkt het opgewekt. ,,Om een stap achteruit te doen en te kijken hoe het er hier aan toegaat, wat de coach wil, hoe er wordt getraind.’’
Wie een blik werpt op zijn CV, zou er bijna achterdochtig van worden. De opbouw is niet bepaald logisch: van topcompetities in Litouwen en Griekenland naar de piepkleine Nederlandse eredivisie. En hoe kan het dat een speler van zijn kaliber in november nog op de markt is? Lee begrijpt de vraag. ,,Ik ben van zaakwaarnemer veranderd’’, is zijn verklaring. ,,Het kostte wat tijd om een nieuwe club te vinden. Ik ben blij met mijn nieuwe agent. Hij heeft mij de kans geboden om hier te tekenen.’’

Verhalen

Door een speling van het lot is de 26-jarige speler terechtgekomen in een land dat hij tot een maand geleden niet direct met basketbal associeerde. Hij vult in Leiden de vacature in die ontstond door de zware knieblessure van zijn landgenoot en evenknie Cashmere Wright. ,,Van jongens die hier hebben gespeeld, hoorde ik goede verhalen over het Nederlands basketbal. Zij konden het me aanraden om hier te tekenen. Als ik hen mag geloven, is dit een goede plaats om te zijn.’’
Zijn roem is hem vooruitgesneld. Voorzitter Marcel Verburg kondigde de komst aan van een ervaren leider, die structuur gaat aanbrengen in het spel. Het hoge verwachtingspatroon maakt de Amerikaanse aanwinst allesbehalve nerveus. ,,Ik ben mijn hele leven al basketballer’’, klinkt het met een zelfverzekerde luchtigheid. ,,Dit is een andere club, een andere wedstrijd. Of ze nu veel of weinig van me verwachten - ik speel gewoon. Van mezelf verwacht ik ook veel, dat scheelt.’’
Het is wat onwezenlijk om een speler die dit seizoen met de bus naar Weert gaat bevlogen te horen vertellen over zijn ervaringen in een uitwedstrijd tegen Panathinaikos. ,,Ik hou van grote wedstrijden, met veel supporters’’, zegt Lee. ,,Dan ben ik op m’n best, of het nu de EuroLeague of de Eurocup is. Het is niet zo dat ik me voor kleinere wedstrijden niet kan motiveren, integendeel, maar spelen voor fanatieke supporters geeft je iets extra’s.’’

Zelfvertrouwen

De manier waarop de nieuwe man zichzelf introduceert, zal de Leidse basketbalsupporters na schrale seizoenen nieuw zelfvertrouwen geven. ,,Fysiek sterk, agressief en hopelijk een leider op de vloer’’, klinkt het. ,,Ik ben een échte point-guard, die probeert de wedstrijd te lezen en daar naar handelt. Ik kan het spel verdelen, maar ook schieten. Het is net wat het team nodig heeft.’’
Hij is opgegroeid onder een ring. Zijn drie zussen en twee broers basketballen allemaal op een redelijk niveau. Eén broer speelde bij Brighton, in de Engelse competitie. Verreweg het meeste talent is naar de 1.88 meter lange Jonathan Michael gegaan. Even mocht hij zelfs dromen van de NBA, toen Boston Celtics hem uitnodigde voor een ’pre-draft kamp’. Verder dan het voorportaal van het voorportaal van ’s werelds grootste basketbalcompetitie kwam hij niet. ,,Teleurstellend, maar het was al een hele eer dat ik die kans kreeg. Dat is niet velen gegeven.’’
Het beste alternatief voor ambitieuze Amerikaanse basketballers is dan Europa. Vooral zijn seizoen in Litouwen zorgt nog altijd voor een twinkeling in zijn kleine ogen. ,,Basketbal is daar net zo groot als voetbal hier’’, verduidelijkt hij. ,,Het niveau is heel hoog, de fans zijn op een positieve manier gek.’’
Daar staat zijn nieuwe club naar Nederlandse maatstaven ook om bekend, heeft hij tot zijn genoegen opgevangen. Die mensen kunnen dit seizoen nog wat verwachten, als het aan Lee ligt. ,,Ik ben hier gekomen om Leiden te helpen aan overwinningen en hopelijk aan het kampioenschap. Want ik heb al veel mooie dingen meegemaakt in mijn carrière, maar nog geen landstitel.’’
Dit artikel is ook in de nieuwsbrief verschenen. Bent u nog niet geabonneerd op onze nieuwsbrief? Meldt u zich dan hier aan!
U heeft gekozen voor een premium artitikel



Een Link naar de Post waarmee Z&Z Leiden zelf de komst van deze speler aankondigde vind je --- Hier ---

Geen opmerkingen:

Een reactie posten